Friday 7 March 2014

Pesawat MAS yang hilang terhempas di Laut China Selatan


Pesawat MAS yang hilang terhempas di Laut China Selatan
KUALA LUMPUR: Tentera lautVietnammengesahkan pesawatMalaysia Airlinespenerbangan MH370 yang dilaporkanhilangdalam penerbangan dari KualaLumpurke Beijing awal hari ini terhempas ke Laut China Selatan, lapor akhbar utama Vietnam seperti dipetik oleh Yahoo News.

Laksamana Tentera Laut Vietnam, Ngo Van Phat dipetik oleh akhbar Tuoi Tre berkata radar tentera merakamkan pesawat itu terhempas ke dalam laut 246kilometerke selatan PulauPhu Quoc.

Sementara itu, satu laporan lain menyebut tentera lautChinatelah mengerahkan dua kapal penyelamatnya ke Laut China Selatan untuk membantu operasi menyelamat.

Laporaninisekaligus menamatkan spekulasi sebelum ini kononnya pesawat Boeing 777-200 itu membuat pendaratan cemas di WilayahNanningdi selatan China.

Agensi beritaXinhuasebelum ini melaporkan pesawat berkenaan tidak memasuki ruang udara China dan tidak membuat sebarang hubungan dengan pusat kawalan trafik negara itu.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Renew Insurans Murah

 Renew Insurans Murah Serendah RM90.00 untuk motorsikal dan serendah RM200.00 untuk kereta.. wasap segera 0199374884-Syah