Sunday 18 November 2012

Boateng sah milik T-Team




BUTLER (kanan) dan Boateng menunjukkan kontrak yang mereka
tandatangani dengan T-Team di Kuala Terengganu semalam.


BEKAS pemain tengah Belanda, George Boateng berazam mahu menempa nama bersama skuad T-Team apabila menandatangani kontrak dengan pasukan berstatus kelab itu semalam.
Boateng, 37, yang pernah menempa nama dalam Liga Perdana England dengan pasukan Middlesbrough dan Aston Villa menegaskan, kehadirannya dalam skuad T-Team bukan sekadar mahu melancong atau menerima habuan pada penghujung kerjaya tetapi ingin membantu skuad kendalian Peter James Butler itu mencatat kemenangan.
"Saya terus bermain kerana saya mencintai bola sepak," ujarnya selepas menandatangani kontrak di Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu semalam.
Katanya, dia tetap Boateng yang dulu yang pernah mewakili pasukan Belanda dan pernah memegang rekod sebagai pemain luar yang paling banyak beraksi dalam Liga Perdana England iaitu 385 kali.
Boateng menjelaskan, meskipun terdapat banyak pilihan, dia lebih tertarik menyertai T-Team kerana kelab itu diuruskan dengan baik dan akan berada bawah kendalian jurulatih Butler.
"Memiliki Butler di sini adalah penting kerana beliau tahu bagaimana saya bermain dan bagaimana sepatutnya bola sepak dimainkan. Saya dan pemain lain dalam pasukan akan berusaha untuk menjadikan kelab ini hebat.
"Meskipun corak permainan di sini mungkin agak perlahan tetapi ia akan tetap menjadi cabaran kepada saya," katanya.
Dalam pada itu, menyentuh mengenai Johor FC akan menurunkan penyerang Sepanyol, Daniel Guiza dan bekas pemain Lazio, Simone Del Nero, Boateng menjelaskan:
"Saya telah bermain bersama para pemain terbaik dunia, jadi saya sentiasa sedia berdepan dengan cabaran. Saya akan tunjukkan apa yang saya mampu lakukan."

No comments:

Post a Comment

Featured post

Renew Insurans Murah

 Renew Insurans Murah Serendah RM90.00 untuk motorsikal dan serendah RM200.00 untuk kereta.. wasap segera 0199374884-Syah