Sunday 2 September 2012

Wenger 'sakit hati'

 

GAYA van Persie (tengah) meraikan gol jaringannya untuk United tidak disukai Wenger walaupun mengakui ia satu jaringan yang hebat.


LONDON - Pengendali Arsenal, Arsene Wenger mengakui tertekan setiap kali bekas penyerang beliau, Robin van Persie meledak gol bersama Manchester United.
Penyerang bernilai £22 juta (RM 108.6 juta) itu telahpun mencetak dua gol musim ini (tidak termasuk perlawanan malam tadi), menyamai jumlah gol yang dilakar jentera serangan The Gunners setakat ini.
Tanpa berselindung, Wenger tetap mengakui kagum dengan jaringan van Persie ketika membantu United membenam Fulham 3-2 minggu lalu.
"Ia satu jaringan yang hebat dan cukup sinonim dengan sentuhan penyudah van Persie. Cuma, saya tidak suka cara dia meraikan jaringan tersebut (menunjukkan jersi United).
"Sejujurnya, saya agak kurang selesa melihat van Persie meledak gol dengan memakai jersi selain Arsenal. Sudah tentu saya tidak gembira," kata Wenger.
Sebaik kehilangan van Persie, jentera serangan Wenger yang diterajui dua penyerang baharu, Olivier Giroud dan Lukas Podolski yang bernilai £24 juta (RM118.5 juta) dilihat masih tercari-cari sentuhan penyudah berkesan.
Untuk rekod, van Persie muncul penjaring terbanyak Liga Perdana England musim lalu dengan 30 gol.
Begitupun, Wenger masih percaya dengan kemampuan penyerang The Gunners biarpun tanpa kehadiran van Persie.
"Di saat ini, saya enggan meletakkan tekanan di bahu penyerang. Saya percaya masanya akan tiba dan mereka akan kembali menjaringkan gol," tegas Wenger.
The Gunners telahpun berkunjung ke Anfield berdepan cabaran Liverpool malam tadi. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Featured post

Renew Insurans Murah

 Renew Insurans Murah Serendah RM90.00 untuk motorsikal dan serendah RM200.00 untuk kereta.. wasap segera 0199374884-Syah